Mondhatni közkívánatra, íme egy részletesebb statisztika a hétvégéről.
Ingyenes hétvége (március 20-22)
Péntek | Szombat | Vasárnap | |
Vezetett órák száma | 7 | 4 | 4 |
Fuvarok száma | 17 | 13 | 10 |
Távolság összesen | 167km | 98km | 110km |
Távolság fuvarban | 108km | 69km | 75km |
Távolság üresen (**) | 59km | 29km | 35km |
Kihasználtság % | 65% | 70% | 68% |
Átlagos fuvarhossz | 6,35km | 5,31km | 7,5km |
Átlagos üresjárat | 3,47km | 2,23km | 3,5km |
Átlagsebesség | 24km/h | 25km/h | 28km/h |
Bevétel (*) | 20500Ft | 13344Ft | 13680Ft |
Bevétel távolság szerint (*) | 123Ft/km | 136Ft/km | 124Ft/km |
Bevétel idő szerint (*) | 2929Ft/h | 3336Ft/h | 3420Ft/h |
Magyarázat
* 20% Uber jutalék levonása után, költségek és adók levonása nélkül, üresjáratokkal együtt
** az üresjárat meghatározásához végig kellett nézni az összes fuvart az Uber kimutatása alapján és összeadtam az előző fuvar végétől Google Maps-en tervezett útvonalakat a következő elejéhez. Az üresen megtett távolság tartalmazza az első fuvar megközelítését és az utolsó utáni hazamenetelt is.
Konklúzió
Mivel nagyon sok utas volt és arányaiban kevés sofőr, ezért valószínűleg nagyobb távolságokat kellett megtenni az utasokig, mint normál időkben (bár tény, hogy néhány távoli utast elpasszoltam). Ugyanakkor, sokkal több fuvar is volt: az Uber heti statisztikái alapján az óránkénti bevétel a normál időszakokhoz képest 50-60%-kal magasabb volt.
Őszintén szólva, engem elsőre igencsak meglepett, hogy 120Ft felett jön ki egy km (és ez már a jutalék levonása után, az összes megtett útra értendő, beleértve az üresjáratokat is). A magyarázat egyrészt az alapdíj (300Ft), másrészt a percdíj (25Ft), ami egy elég sunyi díjtétel, hiszen ha a fentiek alapján mondjuk 30km/h-ás átlagsebességgel számolunk fuvarban, akkor egy km már rögtön 180Ft körül jön ki az utasnak - csúcsidős díjszabásnál pedig még ennél is több lehet.