Egy Uber sofőr szemével

Uber driver

Uber driver

A reptér problematikája

2015. március 09. - cb600f

airport.gifElőbb-utóbb minden sofőrnek elveszíti a reptér-szüzességét, jellemzően akkor, amikor mennél már haza. Na akkor vár egy pár bazi nagy bőröndökkel vár a sarkon. Egy uberes reptér fuvár 3500-4000Ft körül van.

Az útvonal triviális: az esetek 90%-ában a Népligettől egyszerűen...

És ilyen az élet... A postot a fuvarok közötti üres időben kezdtem írni, és az előző mondat óta pont a reptérre teleportáltam ki! Jelenleg 13:54 van.

...végig a gyorsforgalmin és kész. A Waze sajnos a Ferihegy 1-nél valami nagy kacskaringóval megközelíthető pontot hoz fel, de ez ne tévesszen meg senkit, a MALÉV csődje óta Ferihegy 1 nem játszik.

A városból szinte biztos, hogy induló géphez kell kimenni. A táblákat követve bejutunk a reptéri kalvalkádba, ahol hirtelen minden irányban taxik, rendőr, parkoló, rengeteg autó. A lényeg, hogy egyszercsak jobbra kell venni az irányt, a piros Premium Parking táblát követve a rámpát becélozva.

Ezt követően jobbra lesz az indulási (magasabb), balra az érkezési (alacsonyabb) szint. Gyk. ki is van táblázva. A sorompónál jegyet kell húzni. Innen kezdődik az 5 perc, amin belül ki kell hajtani a másik sorompón, különben -2000Ft, de ezzel nem lesz gond. Hely mindig van, megállsz, kiszálnak, már mész is tovább. A terminál előtt csak taxik állhatnak meg, ezért a bal oldalon kell megállni Uberrel. Naponta kétszer lehet behajtani, különben fizetni kell 5 perc alatt időért is. A fapadosok jellemzően a 2B-ről indulnak, a normál légitársaságok pedig a 2A-ról.

Oké, kiraktam az utasokat, és akkor most mit csináljak? Ugyebár az lenne a jó, ha visszafelé is összejönne egy fuvar. Csakhogy a reptéren nem lehet sehol sem megállni. A kisebb mellékutaknál sem, és az állandó rendőri jelenlét miatt nem is érdemes szabálytalankodni. Marad az, hogy Vecsés szélén a bevásárlóközpontoknál várakozik az ember.

És itt jön be az, hogy ha több driver is várakozik, akkor az kapja a fuvart, aki a lehető legközelebb van az érkező utashoz, az érkezési sorrend nem számít, lehet trükközni.

14:10 - sehol senki. Pedig otthon jól megterveztem, hogy hol fogok majd várakozni. Jelenleg én vagyok az egyetlen driver a környéken, szóval kb. tökmindegy, csak jöhetne végre egy utas is...

Az érkező utasokkal való találkozással van egy olyan probléma is, hogy ha véletlenül nem sikerül a felvételi ponton megtalálni, akkor az sokba tud kerülni. Ezért az Uber app megynyitásakor kap infót arról, hogy a nagy parkolónál várjon a lépcsőnél. Ezt úgy kell értenie, hogy a lépcső alján. Itt, a Terminal Parking-ban 10 perces az ingyenes limit, ennek megint elégnek kell lennie, ha ott van az utas és nem pl. még a gépén ül. Ezért írtam egy sablon SMS szöveget, amit külön el is fogok küldeni, ha külföldi rendel, ami kb. annyit mond neki, hogy SMS-ben válaszoljon, ha már tényleg ott van és akkor megyek érte. A magyarokat pedig egyszerűen fel fogom hívni.

14:16 - még mindig senki. Eddig ez a 3. reptéri fuvarom, és az előző két alkalommal én adtam fel 1 óránál is hosszabb várakozás után. Kérdés, hogy most hogy fogom bírni. Közben a belvárosban csúcsidős díjszabás van.... grr. 3-ig várok, addig megnézem a menetrendet.

Megnéztem, 3-4 között érkezik sok járat, de azért most is landol 1-2. Nem akar senki Uberrel hazamenni?? :(

14:25 - nabasszus, egy másik driver is van a környéken. Ezt az Uber utas app-ból lehet tudni. Érdemes használni, mert néha előfordul, hogy egy másik driver elég közel várakozik, és ilyenkor akár a felére is csökkenhet az a terüket, ahonnan fuvart lehet kapni. Ez egy igazi profi, a parkolóhoz nagyon közel vár. Ha lesz egy utas, akkor ő fogja kapni. Rohadanyját :) Hol a francban tudott ez megállni? Megyek és megnézem.

A reptér területén szerintem szabályosan nem lehet ingyen parkolni. Van két taxis parkoló, egy a Főtaxinak, és egy a többieknek (engedéllyel), de ezekbe Uberrel beállni elég nagy flash lenne. Na mindjárt kiderül!  

14:35 - Nos hát megtaláltam a kollégát, egy fehér egyterűben várakozott teljesen szabálytalan helyen, itt: 

Hát egészségére, én így nem akarok vele versenyezni. Multkor láttam rendőröket, hogy igazoltatják a füvön várakozó autókat, szóval szerintem nem fog sokáig ott maradni...

Amúgy is nőnap van, és az asszony már érdeklődik, hogy hol vagyok már. Megyek inkább haza, mára nekem ennyi volt :/

A bejegyzés trackback címe:

https://uber-driver.blog.hu/api/trackback/id/tr517250553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása