Egy Uber sofőr szemével

Uber driver

Uber driver

Sofőrök egymás között

A kép csak illusztráció :)

2015. február 17. - cb600f

lady-driving.jpgEgy vallomással kezdem: én még soha sem ubereztem - legábbis utasként nem. A párom viszont rendszeresen, és őt mindig kifaggatom, hogy milyen arcok szállították, milyen útvonalon, milyen telefont használtak, stb.

Eddig kivétel nélkül jó fej, kulturált srácok hozták haza, mindenkivel jól el tudott beszélgetni, stb. Szóval csupa pozitív élmény! Már több utastól hallottam hasonlókat, sokan akkor is Ubert használnának, ha ugyanannyiba kerülne, mint a taxi. Egyszerűen a sofőrök miatt! Szóval kedves társaim, csak így tovább! (Remélem rólam is hasonlóan vélekednek :)

Visszakanyarodva a bevezető mondathoz, nem csak, hogy nem utaztam még Uberrel, de még másik sofőrrel sem találkoztam élőben. Egészen a mai napig, amikor is utasként szállítottam egy srácot, akiről kiderült, hogy már ő is túl van minden adminisztrációs folyamaton, de eddig csak a testvérét vitte el egy útra, élesben még nem mert nekivágni. Alapvetően hasonlóan látjuk a rendszert.

Szerinte, ha lehetne tudni, hogy az utas honnan-hová utazik, akkor több sofőr lenne online (ő is).  Szívesen szállítana utasokat, ha azok útbaesnének. Hát igen, reggelente fél órát én is simán tudnék vezetni (ugyebár nemrég küldött emailt az Uber, hogy több sofőrre lenne szükség reggelente), de mondjuk ha beesik egy random reptéri fuvar, akkor szépen elkések a munkából... 

Érthető oka van annak, hogy a sofőr nem látja az uticélt: a rövid fuvarokat nem venné fel senki. Annyit tennék még hozzá, hogy az is tök jó lenne, hogy a fuvar felvételekor legalább az látszódhatna, hogy hol van az utas a városon belül. Ha nem ismered a környező utcákat, akkor csak annyit lehet tudni, hogy (légvonalban!) hány perc alatt lehet odaérni... oké, de merre kellene kanyarodni a következő elágazásnál?!

Megkérdeztem még a sráctól, hogy miért regisztrált sofőrnek? Gyakorlatilag hasonló a motivációnk is: szeret vezetni, és érdekelte, hogy mi van a nagy hype mögött. Hát ilyen egy másik Uber driver. Olyan, mint én :)

Más: nem ide tartozik, de az Uber frissítette egyrészt a heti emailes riportot - ami most már sokkal informatívabb -, másrészt megszépült a webes partner felület is. Funkcionálisan nem látok fejlődést, de sokkal szebb lett - ideje volt már a fejlesztésnek...

A bejegyzés trackback címe:

https://uber-driver.blog.hu/api/trackback/id/tr27184501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Első mohikán 2015.03.30. 02:42:09

Üdv!
"a fuvar felvételekor legalább az látszódhatna, hogy hol van az utas a városon belül."
Miért, mi látszódik? A címet kapjátok meg vagy égtájakat vagy mit?

cb600f 2015.03.30. 07:21:10

@taxi33:

Egy túlságosan benagyított térképlészleten látható az utas pozíciója.

mindent visz 2015.04.01. 02:57:18

Az netto hülyeség, hogy a sofőr nem láthatja az úticélt, mert így kvázi egy körrel korábban kikapcsolja magát. Mire gondolok? Ha be kell fejeznie a műszakot, még bevállalna egy fuvart, ami a számára kedvező irányba esne, ha válogathatna.... Tehát: ha nekem Budára kell menem időre, akkor már nem szeretnék egy reptéri fuvart bevállalni. A jelenlegi rendszerben azonban ajánlott azonnal kinyomni az appot, mert különben jön a bünti...Azt ugyan nem tudom, miféle következménnyel jár, ha valaki nem vállalja el az első v. a második fuvart... Úgyhogy, ami engem illet, én egyáltalán nem ragaszkodom a hosszú fuvarokhoz, sőt, a külvárosból ugyanis többnyire üresben gurul vissza az ember..

ctvi 2015.06.25. 11:12:37

Én gondolkoztam rajta, hogy jelentkezzek sofőrnek, de a jelenlegi cirkuszok miatt inkább kivárok!
Az, hogy tervezik 2016 végéig 2000 fővel az Uber taxi elindítást, a jelenlegi UberX-el párhuzamosan, az szerintem csak tovább fogja rontani a helyzetet, és a külső ellenség mellé, lesz egy belső ellenség is! Ez pedig nem a munkáról fog szólni, hanem egymás szívatásáról! Ki az, aki gyakorlatilag két, majdnem azonos szolgáltatás közül drágábbat fogja választani, ha gyakorlatilag az olcsóbbal is ugyanúgy eljut a céljáig? Az sem kizárható, hogy a piacért óriási harcok lesznek, amik nem biztos, hogy tisztességes eszközökkel fog történni.

ctvi 2015.06.25. 11:32:41

Egyébkén mi van, ha lemerül a telefon, vagy nincs internetkapcsolat? Akkor ingyen dolgozott az ember? Ez számomra nem egészen világos sajnos, kíváncsi lennék, hogy van-e erre valami megoldás?

cb600f 2016.01.19. 07:20:12

@ctvi: A mai világban azért ez viszonylag ritkán fordul elő szerencsére, de egyszer én is jártam úgy, hogy lemerült a telefonom fuvar közben. Ilyen esetekben utólag fel kell venni a kapcsolatot az Uber-rel és lehet utólagos korrekciót kérni.
süti beállítások módosítása