Egy Uber sofőr szemével

Uber driver

Uber driver

Android Partner app - első tapasztalatok

2014. december 20. - cb600f

Mivel a karácsonyi bevásárlás már elég jól áll, ezért a mai napra beterveztem egy kis uberezést, ezúttal először Androiddal. A délelőtt kb. rá is ment arra, hogy végigpróbáltam az összes lehetőségemet. Van ugyanis egy Samsung Galaxy S2 telefonom, de csak 500MB-os net előfizetésem van hozzá és azt nem az Uberre akarom ellőni. Ugyanakkor ott van az uberes iPhone is, korlátlan - vagy legalábbis főállású uberezéshez is elégséges - adatforgalommal.

Próbálgattam tehát mindenféle Bluetooth és Wifi netmegosztásokat, de aztán végülis előkerestem a fiók mélyéről egy régi Nokiát, átraktam az S2-ből a SIM kártyámat, az iPhone-ból pedig áttettem az S2-be az uberes SIM-et. Az uberes SIM-ről egyébként azt kell még tudni, hogy telefonálni nem lehet vele, csak adatforgalmazás lehetséges.

Miután ezt ilyen jól kitaláltam és felkészültem, online állapotra váltottam - még a nappaliban. Ez a XVI. kerületben nem egy stresszes állapot, gyakorlatilag semmi esély otthonról fuvart kapni. A telefont töltőn hagytam, hogy lehetőleg max. töltöttséggel induljak neki a városnak. Az autós tölésre az IPhone-hoz kapott autós USB csatlakozóval, plusz egy micro USB kábellel készültem. Számítottam rá, hogy az IPhone-hoz hasonlóan (és erről még lesz egy külön post) lehet gond.

Dél körül az asszonyt be kellett vinnem az Örsre, és onnan már eséllyel vártam a fuvarokra.

Az androidos appnak van egy olyan különlegessége, hogy ki lehet választani, hogy a navigcióra milyen külső appot használjon. Nálam a Google navigáció és a Waze van fent és az utóbbit választottam. Nekem jobban tetszik a Waze grafikája. Feltételezem, hogy a forgalomfüggő útvonaltervezésben nincs különbség a kettő között (a Waze is a Google tulajdonában van már).

Amikor az Uber appon belül rányomunk a navigáció gombra, akkor átkerülünk a választott másik appba. A Waze esetében van is ezzel pár probléma. Először is, már a Waze-en belül, le kell okézni a célállomást. A navigáció aztán tök jól működik, nagyon jó dugó-elkerülő útvonalakat javasol a Waze.

Érkezéskor jön aztán elő a fő probléma. Ugyanis a célpont megközelítésekor a Waze-ben felugrik egy opció, hogy fényképezze le az ember a célpontot, mert azt milyen jó megosztani a közösséggel (érthetetlen, hogy miért nem lehet ezt kikapcsolni). Ráadásul, ugyebár az Uber appban kellene rányomni a nagy Érkezés gombra. Csakhogy ehhez először a Waze-ből át kellene váltani és ezt egy nagyon kicsi gomb megnyomásával lehet megtenni. Az előbbiek miatt a pontos célpontra való ránavigálás nehezebb, mint az IPhone használatával, hiszen az appok közötti váltásokkal van elfoglalva az ember, és nem az utas vagy a célpont megkeresésével.

A fuvarok végén érezhetően gyorsabb minden Androidon. Az utast gyorsabban lehet értékelni, még a pénzösszeg megjelenítése előtt. A dolog hátránya, hogy mivel az értékelés után rögtön online módba váltunk, ezért nem is látjuk meg a viteldíjat (,de ha érdekel, akkor menüből áttekinthetők a korábbi fuvarok).

A használatot 1-2 fuvar alatt ki lehet tapasztalni, nincs nagy különbség az iPhone-hoz képest, összességében nekem jobban tetszik.

screenshot.pngUgyanakkor az újdonságok közepette is hamar feltűnt, hogy bizony a telefon annak ellenére merül, hogy töltőn van. Ez a trágya iGear töltő, gyakorlatilag használhatatlan. 3.1A van ráírva, de ez oltári nagy kamu.

Az egyik fuvar után ezért bementem a Budagyöngyébe és vettem a Vodafone-nál egy másikat 1990Ft-ért. Az ábra mutatja a különbséget (14 óra körül a váltás), pedig ez csak 1A-es. Sokkal jobb a helyzet, azonban minimális mértékben az új töltővel is merül a telefon, de így azért egy napot kibír. 

Android előnyök

  • gyorsabb (Samsung Galaxy SII vs. iPhone 4)
  • jobb útvonaltervezés (Waze)
  • a fuvar végén rögtön lehet pontozni
  • egyéb hasznos forgalmi infók, pl. trafi, torlódás, stb. (Waze)
  • nagyobb képernyő (nálam)

Android hátrányok

  • a külső alkalmazásra oda- és visszaváltás nehézkes
  • megérkezéskor nehezebb a "pontra állás"
  • SIM kártya cserélgetés lehet szükséges, ha nincs kéznél egy elfekvő telefon

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uber-driver.blog.hu/api/trackback/id/tr267000729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.01.24. 22:05:14

Ajánlom figyelmedbe a MEGBÍZHATÓ kínai DUAL-SIM-es okostelókat, pl.: Lenovo - JIAYU - Xiaomi
(Már ~30-40-50E Ft-ért olyat kapsz, ami tökéletesen kielégíti az igényeket)
süti beállítások módosítása