Egy vallomással kezdem: én még soha sem ubereztem - legábbis utasként nem. A párom viszont rendszeresen, és őt mindig kifaggatom, hogy milyen arcok szállították, milyen útvonalon, milyen telefont használtak, stb.
Eddig kivétel nélkül jó fej, kulturált srácok hozták haza, mindenkivel jól el tudott beszélgetni, stb. Szóval csupa pozitív élmény! Már több utastól hallottam hasonlókat, sokan akkor is Ubert használnának, ha ugyanannyiba kerülne, mint a taxi. Egyszerűen a sofőrök miatt! Szóval kedves társaim, csak így tovább! (Remélem rólam is hasonlóan vélekednek :)
Visszakanyarodva a bevezető mondathoz, nem csak, hogy nem utaztam még Uberrel, de még másik sofőrrel sem találkoztam élőben. Egészen a mai napig, amikor is utasként szállítottam egy srácot, akiről kiderült, hogy már ő is túl van minden adminisztrációs folyamaton, de eddig csak a testvérét vitte el egy útra, élesben még nem mert nekivágni. Alapvetően hasonlóan látjuk a rendszert.
Szerinte, ha lehetne tudni, hogy az utas honnan-hová utazik, akkor több sofőr lenne online (ő is). Szívesen szállítana utasokat, ha azok útbaesnének. Hát igen, reggelente fél órát én is simán tudnék vezetni (ugyebár nemrég küldött emailt az Uber, hogy több sofőrre lenne szükség reggelente), de mondjuk ha beesik egy random reptéri fuvar, akkor szépen elkések a munkából...
Érthető oka van annak, hogy a sofőr nem látja az uticélt: a rövid fuvarokat nem venné fel senki. Annyit tennék még hozzá, hogy az is tök jó lenne, hogy a fuvar felvételekor legalább az látszódhatna, hogy hol van az utas a városon belül. Ha nem ismered a környező utcákat, akkor csak annyit lehet tudni, hogy (légvonalban!) hány perc alatt lehet odaérni... oké, de merre kellene kanyarodni a következő elágazásnál?!
Megkérdeztem még a sráctól, hogy miért regisztrált sofőrnek? Gyakorlatilag hasonló a motivációnk is: szeret vezetni, és érdekelte, hogy mi van a nagy hype mögött. Hát ilyen egy másik Uber driver. Olyan, mint én :)
Más: nem ide tartozik, de az Uber frissítette egyrészt a heti emailes riportot - ami most már sokkal informatívabb -, másrészt megszépült a webes partner felület is. Funkcionálisan nem látok fejlődést, de sokkal szebb lett - ideje volt már a fejlesztésnek...