Egy Uber sofőr szemével

Uber driver

Ingyenes hétvége - összegzés

2015. március 22. - cb600f


Íme egy kis összegés az ingyenes hétvégi uberezésemről.

the-history-of-drift-3_600x0w.jpg

Nap Vezetett órák Teljesített fuvarok Bevétel (jutalék levonása után)
Péntek 7 17 20.500.-
Szombat 4 13 13.340.-
Vasárnap 4 10 13.680.-

 

Mindhárom nap óriási volt a pörgés. 1 percnél többet nem kellett fuvarra várni, bárhol is voltam a városban. Pénteken valamivel nagyobb volt a forgalom, és rövidebb fuvarok találtak meg.

Összességében tehát kb. 3000Ft/óra bevételt sikerült elérni. Ez gyakorlatilag a maximum, amit el lehet érni az Uberel, hiszen új fuvarra most egyáltalán nem kellett várni. Talán a csúcsidős díjszabásos időszak kihasználásával lehet ennél többet kihozni.

Ebből persze le kell vonni még a költségeket is. Sajnos erről nincs pontos számításom, de érzésem szerint 1500Ft-os órabérnél több nem nagyon tud kijönni.

Ui.: kaptam 200Ft borravalót!

A bejegyzés trackback címe:

https://uber-driver.blog.hu/api/trackback/id/tr857293095

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hűbérből Uberbe 2015.03.23. 14:45:26

Keserítheti életünket BKK-rendelet, tehet keresztbe kispályás ellenőrkommandó, gerjedhetünk indokolt indulatra a belengetett országos jogszabálytervezet miatt, álmodozhatunk csorgó nyállal kétségbeesett, de határozott – és minden bizonnyal elkésett – f...

Trackback: Még egyszer az Uberről* 2015.03.23. 14:44:47

Amióta utoljára foglalkoztam ezzel a gurulva terjedő vírussal, eltelt vagy három hónap. Utána kellett olvasnom, mit írtam akkor, mert már elfelejtettem, annyira nem érdekelt azóta. De mivel közben kiderült, hogy az okostelefon-vezérelt kontártaxis-alka...

Trackback: Az Uber és az elfolyó idő 2015.03.23. 14:44:04

Megfogadtam, hogy nem írok többet erről a fizetős városi autóstop-alkalmazásról, de nem tudom nem megtenni. Az előző poszt nem titkoltan Uber-fan kommentelői hívták fel rá a figyelmem, hogy számítási hibát vétettem: az Uber mégsem olyan olcsó, mint aho...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabad a taxi 2015.03.23. 16:32:12

Kedves... izé... kollégát ugye nem írhatok. Legyen Kedves Közlekedőtársam, az végül is semleges, és nem is bántó, egyikünkre nézve sem.

Köszönöm neked, hogy posztoddal megerősítetted az enyémet, amelyet fentebb trackbackeltem is, de ezért itt is linkelem: szabadataxi.blog.hu/2015/01/07/meg_egyszer_az_uberrol (Van benne némi pontatlanság, de azt a következőben korrigáltam, az elfolyó idősben.) Így kiderülhetett, hogy a számaink nagyjából egybevágnak, ha a számításaink nem is, hiszen te ilyeneket nem végeztél (legalábbis nem osztottad meg velünk az eredményeket).

Felhívom szíves figyelmed arra, hogy az általad "nettó"-ként feltüntetett bevételeidből az Uber pofátlanul magas jutalékát ugyan levontad, ugyanakkor az üzemanyagköltséget (ami nem lehetett alacsony: uberes tarifával pl. a pénteki cca. 26-27 ezres bruttóért minimum 300 kilométert kellett menned, úgy, hogy üres kilométered gyakorlatilag nem volt, amit még a kivételes körülmények ellenére sem hiszek el), az amortizációt (ami tartalmazza a szervizköltségedet, az avultatást, illetve az újautó-előtakarékosságot), a kötelező és casco biztosításokat – és ha van (szinte biztos vagyok benne), az autóhitel-törlesztésedet. Meg persze az adókat, járulékokat, illetve, mert te ilyesmit nem fizetsz, ezek hiányában a bírságokat és pótlékokat, valamint az engedély nélkül végzett tevékenységért kiszabható több száz ezres közigazgatási bírság arányított hányadát.

Arra is felhívom a figyelmed, bár nyilván tudod nélkülem is: nem lesz mindennap ingyenes az Uber, a média sem csinál nektek minden hétvégére ekkora propagandát, szomorúan nevetségesen sikerült taxistüntetés sem ingyenreklámot. És a naptárban a hétvégéknél gyakrabb a hétköznap, úgyhogy a bevételeidet nyugodtan oszd el kettővel, aztán gondolkodj el azon, érdemes-e a szabadidődet feláldoznod, az autódat széthajtanod gombokért, urambocsá', ráfizetésesen. (Meg az összes többi kérdésen, amelyeket a posztjaimban feltettem, illetve az ott leírtakból adódnak.)

További balesetmentest kívánok, a szomszéd blogon bármikor megtalálsz:

Sz. T.

cb600f 2015.03.23. 18:28:38

@Szabad a taxi:

Köszönöm a kedves megszólítást, sokkal jobban tetszik, mint a máshol használt "szerencsétlen hülye" megnevezés (lásd: szabadataxi.blog.hu/2015/01/20/az_uber_es_az_elfolyo_ido/full_commentlist/1#c26552001 ). Mindenesetre tök jól bereklámoztad itt a blogodat, ami a trackback miatt ez kölcsönös, szóval nem is bánom :) Ami a figyelemfelhívásaidat illeti, nyilván fogalmad sincs róla, hogy ki vagyok és miért uberezek, ezért felületes dolgonak tartom, hogy kéretlenül elkezdesz kioktatni.

A blogodat átfutva láttam a számításodat. Érzésem szerint az uberes kihasználtságom 60% feletti, de utánaszámolok: a hétvégi adataimat hamarosan ki fogom egészíteni egy új postban a megtett km-ekkel is, és akkor kiderül az igazság.

Szabad a taxi 2015.03.23. 19:03:22

@cb600f: Köszönöm a gyors választ. Azt nem különben, hogy fenti tartalomra korlátoztad, és eltekintettél attól, hogy bármi általam leírt tényt vagy feltételezést megcáfolj. Lehet, hogy nem csak a sietség miatt maradt ez el?

Nyilván tisztában vagy vele, hogy a blog is olyan műfaj, sőt, annak kiegészítősportja, a blogkomment is, amelyben a konkrét személynek, jelesül neked címzett figyelemfelhívás valódi megszólítottja nem feltétlenül (csak) a célszemély, hanem mindenki, akinek áttételesen szánjuk a közlendőnket: én például azoknak, akik fontolgatják, hogy belevágnak a kontártaxizásba. Ilyen szempontból harmathidegen hagy, hogy te egyébként miért veszel fel pénzért félrészeg autóstoposokat, egyébként is csak akkor tudhatnám meg (más, rólad szóló pluszinformációkkal együtt), ha megírnád. Például ahogy én tettem magamról itt:

szabadataxi.blog.hu/2012/07/17/uton_a_droszt_fele

Előre is hálás vagyok, ha közzéteszed a kilométer-nyilvántartásodat is (erre előbb-utóbb, félő, a NAV is kíváncsi lesz).

Jól következtetek egyébként megtisztelő válaszodból arra, hogy ezek szerint csak hétvégenként űzött a feketefuvarozást? Ebből két dolog eredhet a logika alapján:

-- hétköznap mást csinálsz, és csak a szombat-vasárnapi kikapcsolódásodat tudod feláldozni a pluszpénz reményében valami kétségbeesett hülyeségre;

-- hétköznap mást csinálsz, és ez az uberkedés maga a kikapcsolódásod.

Nem is tudom, melyik esetben sajnálnálak jobban.

Szabad a taxi 2015.03.23. 19:13:17

Közben beleolvastam a többi posztodba is, ezt eddig nem tettem. Erre a bejegyzésedre a hallotaxi.hu fórumán akadtam, direktben. Nyilván ezért nem vettem észre, hogy ez minden bizonnyal egy kamu promóblog, ráadásul az egyszerűbben összerakott fajtából.

Na de kell nekem elolvasnom minden hülyeséget.

csááá 2015.03.23. 20:26:03

remélem az adóhatóság is olvassa és majd nyújtja a markát,meg az autó szerelő,meg a bank,meg a stb.

cb600f 2015.03.23. 22:02:38

@Szabad a taxi: erre mondják, hogy így jártál :)
Szerintem hagyjuk ezt a "beszélgetést". Részedről valahogy mindig az jön ki, hogy egy szánalmas hülye vagyok, én pedig ezt mind lesz*rom.

szinhazazegeszvilag 2015.03.23. 22:53:35

A taxisok magukról is be tudják bizonyítani, hogy max. minimálbért keresnek és kurvára vesztességesek. Vagy legalábbis az adóhatóság felé :P

Mindenesetre nagyon vicces, hogy a taxisok baszogatnak másokat, hogy adócsalók :DDDDD

annmbp 2015.03.24. 14:39:29

Én is szerencsétlen hülye vagyok. Pontosabban átvert felhasználó. (természetesen mindez ironikus)
Elmondom, hogy utasként miért használom az Ubert, kb 50 út tapasztalata:

- legalább 40-45 különböző sofőrrel utaztam, 100%-ban kifogástalan, barátságos, intelligens emberek voltak
- legalább 40-45 különböző autóban ültem, 100%-ban tiszta, kényelmes, jó műszaki állapotú kocsikkal találkoztam
- soha egy centi kerülőt nem mentek a sofőrök, törekedtek a legrövidebb úton eljuttatni a célomhoz, a GPS alapú elszámolás gyakorlatilag méter pontosan működik, átverésről szó sem lehet
- látom, hogy ki jön értem, látom az értékelését, látom merre jár, tudom, hogy mikor kell lemennem a ház elé, hogy azonnal indulhassunk
- kiszállás után azonnal megtörténik a tranzakció, nem kell kotorásznom apróért, vagy működő taxiórával benzinkutat vagy bankautomatát keresni ha véletlen csak húszezres van nálam vagy "véletlen" nem működik a bankkártya leolvasó (mindkét eset megtörtént velem)
- sosem politizáltak a sofőrök, mindig kellemes hétköznapi témákról beszélgettünk, tapasztalatom szerint az Uberes sofőrök rendkívül képzett és tájékozott emberek
- nem egy sofőr kínált meg apróságokkal, pl: cukorka, víz, csokoládé, gyümölcs - egyiküknél még 99 forintos tescos energiaital is volt, amit a bulizóknak tartogat, hajnalban osztogatja
- sosem próbáltak meg felszedni, vagy szexuális ajánlatot tenni
- mindig biztonságban éreztem magam, nem tapasztaltam gyorshajtást vagy egyéb szabálytalanságot

Igen, szerencsétlen hülye vagyok (ironikus), mert ha szorzós időszak van, akkor is Ubert hívok, még akkor is, ha így drágábban utazom, mint BKK kocsiban.

Véleményem szerint a taxisok két ok miatt tiltakoznak az új technológia ellen:

- az értékelési rendszer, mely azonnali visszajelzést jelent - ha a mai BKK rendszerben létezne a csillagozós értékelés, akkor a BKK taxisofőrök jelentős része 1-2 nap után új munka után nézhetne (tudtommal 4.7 alatt az Uber blokkolja a sofőrt!)
- a taxis szervezetek és vezetőik félrevezetik, félreinformálják őket az Uberrel kapcsolatban, mivel a technika elterjedése esetén a klasszikus fuvarszervezői tevékenység feleslegessé válik, így ezen cégeknek nem érdeke az, hogy a taxisok hívhatók legyenek egy ilyen alkalmazás által, mint az több városban létezik (Berlinben hívtam hivatalos taxit uberen keresztül)

Nem vagyok az Uber alkalmazottja, csak egy (megelőlegezem magamnak a szerencsétlen hülye mellé) kibaszott zsidóhipszterpicsa, aki megelégelte azt, hogy több alkalommal (bocs, vulgárisan kértek fel aktusra, csak így tudom idézni) meg akartak baszni taxisok, több alkalommal volt 7 km-es út 4.000 Ft, akinek a vidéki ismerőse a nyugatiból a Vígszínházig 6.000 Forintért jut el és megelégelte azt, hogy jobbikos barmok politizálását, zsidózását hallgatja egy licencelt budapesti taxiban.

Hajrá Uber, imádlak titeket!

cb600f 2015.03.24. 15:21:27

@annmbp: köszönöm, hogy leírtad a véleményedet. Az utasoktól rendszeresen hallok hasonlókat!

fapadosrepules 2015.03.24. 17:25:15

@annmbp: Mi Párizsban használtunk rendszeresen az Ubert. Ott hatványozottan igaz, amit írsz, hiszen ott a taxisok -megszokván, hogy nincs alternatíva- a mellett, hogy drágák, parasztok is a külföldiekkel meg főleg és csúcsidőben, esőben messze nincs elég kocsi.

Első mohikán 2015.03.30. 03:31:47

@annmbp: Kedves kisasszony! Maximálisan egyetértek azzal, illetve támogatnám, hogy a taxisokat is lehessen "értékelni", visszajelzést adva a cégük felé, a többi utas számára, hatóságoknak stb. Villámgyorsan megtisztulna a szakma a kommentjében említett eseteket elkövetőkhöz hasonlóktól.
Addig is javaslom, hogy ha egyszer talált -mert bizonyára létezik ilyen- olyan taxisofőrt, akivel meg volt elégedve, akkor mentse el a telefonszámát és a legközelebbi utazásakor hívja közvetlenül -a diszpécserközpont kihagyásával- őt. Így elkerülheti a fenti kalamajkákat a hiéna és kontár taxisokkal.
Ha mégis belefutna újabb atrocitásokba, akkor értékelje az illetőt a ma is rendelkezésre álló lehetőségekkel; ki van matricázva a műszerfalra, hogy hol lehet panaszt tenni. A taxis "cégénél", ahol az etikai bizottság az eset kivizsgálása után méltó büntetésben részesíti -eltiltja a munkától hetekre/hónapokra-, az illetékes jegyzőnél, a BKK-nál stb. Ha él a panassszal, higgye el, nekünk, a többi taxisnak is jót tesz.
Megjegyezném, hogy előbb-utóbb egy überes sofőr is fog majd ajánlatot tenni -meg akarja majd baszni sic.!-, koszos lesz a kocsija vagy esetleg spicces a vezetője stb. Ne adja fel!

redsea 2015.03.31. 19:22:27

@taxi33: annyiban látok különbséget a taxi és az uber között, hogy az előbbiben körülményesen tehető csak panasz -és akkor még a bizonyítás nehézségeiről nem is beszéltünk. Biztos vagyok benne, hogy a taxinál a bejelentések legnagyobb részének semmilyen következménye nincs, hiszen a vétkes sofőr letagadja. Objektív bizonyíték pedig általában nincs. A taxis ezt jól tudja és azt is, hogy 99%-ban nem fog az átvert/megalázott utassal többet találkozni, azért viselkedik úgy, ahogy.
Míg az ubernél a felek kölcsönösen pontozzák egymást: az utas és a taxis is korrekt magatartásra törekszik. Tanulni kellene az ubertől és átvenni az előremutató megoldásokat.

redsea 2015.03.31. 19:24:44

jó megoldás lenne pl. a taxiban a GPS alapú párhuzamos költségkalkuláció, amit az utas láthatna mondjuk a taxitársaság appjában, az útvonallal együtt. Igy nem trükközne a taxisok arra hajlamos része sem, mert rögtök kibuknának. És ezáltal növekedne az utasok bizalma, ami most a nulla felé konvergál.