Egy Uber sofőr szemével

Uber driver

Hát, ez ennyi volt...

...avagy bezzeg a pék-lobbi

2016. február 20. - cb600f

Leszedték az elso Uber rendszámot

Úgy érzem srácok, ez ennyi volt... aki ezek után is beül vezetni, annak valószínűleg a.) nagyon kell a pénz, de leginkább b.) elmentek otthonról.

Talán majd egyszer eljön az a világ, amikor nem másfél év után sikerül betiltani egy olyan szolgáltatást, amire a (választó!)polgárnak igenis van igénye, hanem sikerül néhány hónap alatt lereagálni a helyzetet és egy betartható, fair szabályozást kialakítani.

Talán majd egyszer eljön az a világ, amikor nem a haver taxiscég-vezetők fújják a passzátszelet, hanem amikor piaci alapon kell majd versenyezni az utasért, nem pedig fix áron (és értelmetlen költségek mellett).

Bezzeg ha a pék-lobbi lenne ilyen erős, akkor 1000Ft lenne a kenyér (és egyáltalán nem akarok ötleteket adni).

Ugyanakkor, mivel az Uber egy elég tőkeerős cég, simán el tudom képzelni, hogy megcsinálják csakazértis, és néhány hónapig ingyen utaztatják az embereket. Nincs még vége ennek a háborúnak...

De egyáltalán miért háború ez? Ha Észtországban meg tudják oldani, akkor nálunk miért nem? http://index.hu/gazdasag/2015/10/08/kozos_fejlesztesbe_fog_az_uber_es_az_eszt_adohivatal/

A bejegyzés trackback címe:

https://uber-driver.blog.hu/api/trackback/id/tr538405616

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így, és csakis így lenne szabad uberezni 2016.02.24. 00:39:52

Én mindent megpróbáltam, hogy megértessem. Biztos hosszú volt és bonyolult, az adminból látom, hogy kevesen tudták végigolvasni. Fekete Zoltán, az Uber Hungary Kft Habony Árpádja (mind rejtélyes pozícióját, mind kommunikációs habitusát tekintve kísérte...

Trackback: Uber: barátok közt folytatják 2016.02.21. 06:49:38

Most, hogy a budapesti uberesek közül jó néhányan levett rendszámmal tisztelegnek a jogszabályok előtt, amelyeket eddig a – bevételük negyedét gátlástalanul lenyúló és Hollandián keresztül Bermudára mentő – nemzetközi svarctaxicég biztatására telibe ig...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabad a taxi 2016.02.20. 07:34:28

Nem másfél év után tiltották be, sosem volt legális. Másfél év után kezdték szankcionálni a svarctaxizást, holott az első pillanattól kellett volna, és akkor nektek is kevésbé fáj.

Egyébként a "kollégáid" ma is csordában voltak még kint, 1,4-1,7 közötti szorzókkal, a hivatalos taxiárnál jóval magasabb tarifáért szolgáltattak innovatív felhasználói élményt (ahogy egy ideje minden éjjel), hogy annak a negyedét a Bahamákra menthesse a hollandiai székhelyű parazita – igaz, közülük jó tucatnak azóta nincs már rendszáma. Kíváncsi leszek, tényleg kifizeti-e nekik az Uber a 600+200 ezret, "kiáll-e mellettük", ahogy mondta a trendi sajtótájékoztatón a kvázi hazai vezér (a cégpapírok szerint nem is az), vagy inkább mögülük áll ki, ahogy a többi problémás, elbukott országban, és ahogy a szerződésetekből sejteni lehet, amelyet legalább közepes szintű szellemi fogyaték nélkül nem is értem, hogy lehetett aláírni.

Káröröm nincs bennem, csak düh, hogy eddig csinálhattátok.

A (választó!)polgár a zárjegy nélküli cigarettára is gerjed, mégsem kezdek hisztizni, ha jó ideje árulom már, és végre a tökömre lépnek, kikérve magamnak az inszinuációt, hiszen én bármikor hajlandó vagyok tárgyalni a minisztériummal is, sőt, minden vásárlómnak küldetek külföldről számla helyett színes vásárlási emléklapot is, csak hagyjanak békén.

És ne hidd, hogy létezik taxislobbi, az általad taxiscégeknek becézett fuvarkufárok a birka taxisoknak köszönhetik csak, hogy maradt még dobásuk, főleg annak a kb. negyvennek, akiktől elhatárolódtak, amikor lezárták a Bajcsyt. Ezektől a makkos cipős éhes disznóktól, a taxis és az utas közé ékelődő címneppereknél jobban talán csak a kormányt nézem le,, amelynek az egyik államtitkára most nagy nehezen felfogta a busa fejével, hogy a saját minisztériumának milyen rendeletei vannak érvényben évek óta.

Ha az Uber, mielőtt beszállt a vigasztalanul szürke gazdaságunkat tovább feketíteni, előbb bejelentkezett volna az illetékesekhez, és azelőtt kezd tárgyalásokat, mielőtt behülyít benneteket, ma már rég olyan jogi szabályozás lehetne, amely lehetővé tenné, hogy vidáman tovább írd a kezdetben oly optimista hangvételű termelési blogodat (bár az induló lelkesedésed így is lelohadt hamar). De attól, hogy ilyen megalázóan semmibe veszik és köpnek rá, ahogy az Uber tette 17 hónapig, még egy olyan kormány is bedurcult volna, amelynek vezetői és tagjai nem akarnok tajparasztok, mint a jelenleg regnálóé.

Attól tartok, sőt, biztos vagyok benne, olvasván a fenti búcsúdat, hogy még mindig nem fogod fel, mi volt a baj ezzel a történettel, és azt sem tudod, mit úsztál meg azzal, hogy most viszonylag fájdalommentesen abbahagyhatod (bár szerintem még egyáltalán nincs vége). Nem baj, talán egyszer megérted.

Ha tényleg leteszed a slusszkulcsot és a klaviatúrát, bármikor szívesen látlak egy kis szomszédolásra. Addig is: vigyázz magadra.

Ez nem játék · http://eznemjatek.blog.hu 2016.02.20. 08:37:37

@Szabad a taxi: A hozzászólásodból csak annyi derült ki, hogy a taxisokon kívül mindenki hülye (busafejű, makkoscipős, parazita, stb.)

De akkor ha most visszamennénk 17 hónapot, mi lenne a helyes viselkedés a szereplők részéről? Ja tudom.

"Ha az Uber, mielőtt beszállt a vigasztalanul szürke gazdaságunkat tovább feketíteni, előbb bejelentkezett volna az illetékesekhez, és azelőtt kezd tárgyalásokat, mielőtt behülyít benneteket, ma már rég olyan jogi szabályozás lehetne"

Oké, ez tök jó. De őszintén kérdezem, lett volna bármi esélye, hogy ezzel jutnak valamire? Szokott a magyar szabályozás időben reagálni valamire?

Pedig lehetett volna kampányolni az 5 colos adóbevallással...

Nagykorú 2016.02.20. 08:39:25

Szabad a taxi:
Alulról nézve konkurencia harc volt, kívülről nézve jogi probléma volt, felülről nézve hatósági piacfelügyeleti probléma volt. A te szemszögedből nézve egy győztes háború, ahol a győztes nem méltósággal elvonul, hanem még jól körbe is hugyozza a területet, ahol a csetepaté folyt, és a legyőzötteknek még egyszer kioszt egy-egy pofont.
Kik kaptak a szájukra búcsúzóul?
-az uberesek, azaz a "kollégáid" ma is csordában
-a hollandiai székhelyű parazita
-a makkos cipős éhes disznók, fuvarkufárok avagy címnepperek
-a birka taxisok
-az államtitkár a busa fejével
-a tajparaszt kormány
És a legszebb a "pá, kedves" helyett, a teljes megsemmisítés vágyának freudi elszólása:
"Ha tényleg leteszed a slusszkulcsot és a_klaviatúrát_ (is!), bármikor szívesen látlak egy kis szomszédolásra."
Hiába a stilláris ragyogás, azért ezt mégis csak egy igazi taxis írta...

Ez nem játék · http://eznemjatek.blog.hu 2016.02.20. 08:48:22

@Szabad a taxi: Egyébként szánalmasan birka viselkedés a taxisok részéről az uberesek ekézése.

Igen, a taxisokkal kibasztak.
De nem a többi sofőr, hanem az, aki a rövid határidejű sárgítással megszopatta őket és aki elhitette velük, hogy őket kimetszik a gazdaságból.

Ugyanazok basztak ki a taxisokkal és az uberesekkel kár lenne emiatt egymást szapulniuk, pláne megverniük.

Remélem az éjszakai BKV sofőröket nem veri meg senki...

cb600f 2016.02.20. 09:35:02

@Szabad a taxi: köszönöm, hogy hozzászólásaiddal színesíted a blogot, de ezt a szomszédolást azért ne erőltessük :)

Szabad a taxi 2016.02.20. 09:42:14

@cb600f: Pedig igazán viszonozhatnád gyakori látogatásaimat, szívesen látlak hazai pályán. :) De persze nem erőltetem.

ctvi 2016.02.20. 12:25:06

Jártam Noszvajon, ahol egy egyébként tényleg jó kézműves pékség van, ott a rozskenyér kilója 1000 Ft! Nem lobbizott semmit, csak egyszerűen kiírta! A helyiek közül is van aki megveszi, de nem ez a jellemző! Tényleg jó! Viszont van korábbról olyan vevőköre, aki a környékről (pl. Egerből) kijár hozzá vásárolni! Nem baj, hogy van ilyen, kell is, mert erre is van igény!

Az, hogy az uber idáig eljutott, abban az uber is vastagon benne van sajnos! Már az indulástól az olyan alapokat meg kellett volna követelni, mint pl. a számlaképesség, és a büntetőpontokhoz hasonlóan ellenőrizniük kellett volna ezek meglétét! Sok helyen jártak így, nem csak itthon! Az ubernél is el kellene gondolkozni ezeken, mert elég sok sofőr partnerük érzi úgy, hogy nem ezt ígérték neki......, remélem nem haragszol meg ezért a kritikáért!

ctvi 2016.02.20. 12:53:44

Egyébként nem fog tudni ingyen utaztatni, mert nem lesz olyan sofőr aki ezt be fogja merni vállalni, és sofőr (autó) nélkül nehéz lesz... Fekete Zoltán meg egyedül, esetleg pár segítővel nem fogja bírni kielégíteni az igényeket......

whale 2016.02.20. 14:40:39

Azt kell látni és felfogni, hogy az Uber és társai, az ún. "sharing economy" üstökös üdvöskéi, a legdurvább XVIII.-XIX. századi vadkapitalizmust hozzák vissza, gyakorlatilag egy kis darab Kínát becsempészve a fejlett világ gazdaságaiba és társadalmaiba. Mostanában kezdenek erre ráébredni az emberek. Szerintem ezen már bő 100 éve túl vagyunk és én a magam részéről nagyon nem szeretném, ha visszatérnének azok az idők...

index.hu/gazdasag/2016/02/13/sharing_economy_kozossegi_gazdasag_munkavallalas_munka_foglalkoztatas/

whale 2016.02.20. 14:44:02

@Ez nem játék: Egyfelől igen, kibasztak a taxisokkal. Másfelől én utasként nagyon örülök annak, hogy a szigorításoknak hála, a taxistársadalom legalsó, vállalhatatlan rétege lemorzsolódott, mivel nem tudta teljesíteni az elvárásokat. Én érzem a minőség pozitív változását a taxisrendelet óta...

kvadrillio 2016.02.20. 20:36:28

POLITIKUSOK !!! HOVA ROHASZTOTTÁTOK LE A MAGYAR TÁRSADALMAT ?????

Egyre több magyar fiatal esik áldozatául az emberkereskedelemnek. Jellemzően a három, anyagilag a leghátrányosabb helyzetben lévő megyéből adják vagy rabolják el szexrabszolgának a 14–23 éves lányokat és fiúkat, akiket Nyugat-Európában dolgoztatnak – írja a Magyar Nemzet az ökumenikus pedagógusműhely rendezvényén elhangzottak alapján.

Az Europol statisztikája megdöbbentő:
minden ötödik áldozata magyar volt az európai emberkereskedőknek 2009 és 2013 között.

ROHAGGYON MEG MINDEN POLITIKUSSSSS !!!!! MEG EZ A ROTHASZTÓ KAPITALIZMUS IS !!!!!

Punxsutawney Mormota 2016.02.20. 21:03:52

@Szabad a taxi: Áááááááááá, nem hiszem, hogy van taxis lobbi. Ugyan, hogy a francba létezhet taxislobbi... Az agyhalott törvényhozók, nem Horváth elvtárs és haverjai ötletei alapján zárták ki a kisebb cégeket a versenyből? Mennyit is perkáltak ezért a Fidesznek? Néhány százmilliót? Persze, hogy féltik a befektetésüket.

Az idő eljárt felettetek. Halottak vagytok csak már nem tudjátok. Létetek ebben a formában morbid és anakronisztikus, annyi esélyetek van, mint a dinóknak 165 millió éve. Változni nem tudtok, modernizálni nem tudtok. Fegyveretek a pénzcsörgetés és a megfélemlítés. Evolúciós zsákutcába jutottatok, mert a hájfejű vezetőitek és tenmagad is most elégedetten hátradőltök azzal, hogy minden rendben van.

Nincs rendben semmi. De amire észreveszitek már nem lesz menekvés.

Punxsutawney Mormota 2016.02.20. 21:06:41

@Szabad a taxi:

"Holland székhelyű" parazita.

Mielőtt a másikoat parazitázod, nagyon szeretném tudni, hogy Te, vagy a céged mennyi adót fizettetek be. Tételesen. Mennyi áfa, szja, TAO, IPA, EHO stb? Parazita? Jócskán belehetsz szarva!

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.20. 21:07:25

@whale:

Nincs abban egy szál sharing economy se, ezt csak a nagyon buták veszik be.

Egyébként Uber-párti vagyok, de észre kell venni: ez egy milliárdps vállalkozás, mely abból él, hogy nem adőzik és masszívan kihasználja a sofőröket.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2016.02.20. 21:08:31

"Bezzeg ha a pék-lobbi lenne ilyen erős, akkor 1000Ft lenne a kenyér (és egyáltalán nem akarok ötleteket adni)."

mert kenyeret a jogszabályokat kijátszó külföldi cégek, pékalkalmazottak helyett az utcáról betérő konyhatügydérekkel süttetik ezért olyan "olcsó"?

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.20. 21:08:59

@Punxsutawney Mormota:

Az Uber nem fizet adót Mo-on, mivel nem magyar cég és nem fejt ki papíron tevékenységet az ország területén. Ez egy globális probléma: a nagy cégek képesek kibújni mindenhol az adózás alól.

ghck 2016.02.20. 21:20:27

@ctvi: "Egyébként nem fog tudni ingyen utaztatni, mert nem lesz olyan sofőr aki ezt be fogja merni vállalni"

Mit nem vállal a sofőr? Hogy ingyen vigyen valakit? Ugyan már, ha ingyen van, nem valósul meg a szabálysértés, hiszen nem pénzért viszi az ellenőrt... Ezt bárki bevállalhatja, még Vida Ildikó is... (Mondjuk szívás, ha külföldi az utas, de mindegy, majd kér tolmácsot...)

Punxsutawney Mormota 2016.02.20. 21:23:38

@BircaHang Média: Szeretném tudni, hogy a taxiscégek mennyi adót fizetnek. Először mindenki a saját házatáján söpörjön, mielőtt más torkát próbálja átvágni.

Gergo Belovai 2016.02.20. 21:27:49

@Szabad a taxi: megtalálom a módját, hogy Uber sofőrhöz szálljak be legközelebb is taxi helyett, nyugodt lehetsz

potomkin72 2016.02.20. 21:45:39

Ha 1000 Ft lenne a kenyér...
Akkor jobb minőségű lenne.
Akkor alacsonyabb GI miatt egészségesebb volna.
Akkor nem száradna néhány óra után kővé.
Akkor nem kéne, csak háromnaponta venni.
Akkor jobb és olcsóbb volna.

Arcade Macho 2016.02.20. 22:24:34

nincsen ez meg lefutva

en pl. szivesen bevallalnek fuvart ha erte nem penzt hanem kreditet kapnek amit barmikor felhasznalhatnek, ott meg nem lenne keszpenzmozgas

we dont want arabs here..So what 2016.02.20. 22:31:37

Szóval az UBER pártiak még mindig nem értik..
Tegyük fel itt az egyik olvasó mondjuk építész mérnök és vállalkozása van. Ami ugye engedélyköteles, komoly szabályok, törvények mentén végezheti a munkáját..sok adót fizet, kamarai tagdíjat miegymás..

Holnaptól ez mind másképp lesz, mert a fent említett mérnökünknek konkurenciája lesz.
Egy bizonyos embercsoportnak nem kell engedély, végzettség, biztosítás, kamarai tagság
Van egy szoftvere amit megvesz és csókolom. Program számol, tervez, rajzol, egyszerű mint az egyszer egy. Megengedem neki hogy dolgozzon és semmi szabály nem vonatkozik rá..

Kíváncsi vagyok mit szólnak majd az építészek..

Borogy 2016.02.20. 23:15:06

Miert nem lehet osszevonni az Ubert a Taxikkal? Segitenek egymast...Habar sajnalatos, hogy ebben az orszagban mindenkit kicsinalnak aki nem havaer es csak feketen es szurken lehet megelni, de pl az osszes taxist megbirsagoltam volna forgalomakadalyozasert. Beveztenem a taxikba a CCTV-t, es ha bunko volt, vagy csalni probalt ott a felvetel. Ha kitorolte es netan nem lenne felvetel akkor bunti es az utasnak lenne igaza automatikusan. Az adatokat felvetel/GPS meg lehet tartani 1 honapig is....kiderulne mennyien csalnanak, randomszeru utellenorzessel.

Arcade Macho 2016.02.20. 23:32:19

@we dont want arabs here..So what: azert egy egyetemi szakmat az urivezetessel osszehasonlitani elegge meredek huzas

Gergo Belovai 2016.02.20. 23:35:38

nokérem, ma pl 6200 Huf ot költöttem Uber fuvarra, az kb 10.000 mínusz a taxitábornak, és ez csak egy fő egy szombat...

MAC-Ka 2016.02.20. 23:54:17

@whale: Azért azok, akik a tüntetésen az autók között rohangáltak überest fogni, jól megverni akár akkor akár máskor, azok még alaposan a vállalhatatlanok közé tartoznak.:(

ghck 2016.02.21. 00:29:07

@we dont want arabs here..So what: Szóval még mindig nem érted...

Figyelj! Holnaptól minden kutyának kutyaházban kell aludnia, és kutyaházat csak sárgára matricázott építészmérnök építhet 97eFt-os fix áron. Kíváncsi vagyok, mit szólnak a kutyatulajdonosok...

Ez a név már foglalt! 2016.02.21. 01:02:08

@Szabad a taxi: ilyen hülyeségeket nem kell írnod, hogy sosem volt legális az uber, mert mindig az volt. Más kérdés, hogy az uber sofőrök nem mindig a törvényi szabályozás keretein belül működtek, mivel lehet legálisan uberezni: index.hu/gazdasag/2016/02/20/igy_lehet_legalisan_uberezni/

A másik meg, hogy ne te döntsd el légyszi az ügyfél helyett, hogy ő mennyit akar fizetni egy szolgáltatásért. Már csak azért ne, mert hiába viszed te 280-ért az utast, ha amikor kellene kurvára nem tudok egy retkes taxit hívni, mert 1, vagy nem jönnek el értem, mert messze vannak 2, nincs szabad taxi. Ahhoz meg megint nincs kedvem, hogy az összes retkes diszpécserközpontot (akik viccesen taxitársaságnak hívják magukat), körbehívogassam, inkább előveszem a mobilom és két kattintással hívok egy ubert és leszarom hogy mennyibe kerül ha én most akarok utazni és nem fél óra múlva. Érted barátom? Semmi extra nincs ebben, piacgazdaságnak és kapitalizmusnak hívják ezt, amikor a kereslet árazza be a kínálatot nem pedig a tanácselnök.

FikkFakk 2016.02.21. 02:29:50

Kedves taxisok, megigerem, hogy a budos eletbe nem ulok be hozzatok. Inkabb szetazom a penteki ejszakaban.

Talan a millioegy engedely es satobbire kotelezes ellen kellett volna tiltakozni. Meg a megfizethetetlen szabott aratok ellen...

Unknown User 2016.02.21. 05:51:33

Kedves UberDriver,

Megértem az elkeseredettségedet, hiszen nyilván vicces dolog volt berántani napi 15-20 rugót a főállásod mellé (ha van ilyen) anélkül, hogy bármi kötelezettséget vállaltál volna. Ne szomorkodj, tekintsd ajándéknak, hogy eddig megtehetted és gondolkozz el rajta, hogy megéri ezt a szabályokat betartva is folytatni. Amíg ezen gondolkozol, addig rakjunk rendbe egy pár dolgot, mert téves és félrevezető dolgokat írsz.

Ha van egyáltalán háború, azt nem a taxisok, hanem ti indítottátok. Azzal, hogy megjelentetek egy erősen szabályzott piacon és leszarva minden törvényt, jogszabályt, rendeletet elkezdtétek mások kenyerét enni. A taxisok (legalábbis a normális ésszel gondolkodó taxisok) semmi mást nem akartak, csak azt, hogy a szabály mindenkire egyformán vonatkozzon. Tehát PÁV II., hivatásos jogsi, taxivezetői és taxi vállalkozói engedély, működő vállalkozás, rendeletnek megfelelő sárga autó (évenként minősítve és vizsgáztatva), drosztengedély, fix tarifa stb. Ha ez megvan akkor Uberezhetsz tovább. Nem értem miért tennéd, hiszen, ha ez mind megvan akkor kb fele-harmad áron dolgozhatnál taxicégnél is, hiszen a cégek tagdíja még mindig olcsóbb, mint az UBER által levont jutalék. De mondjuk az UBER ennek ellenére is szimpatikus, akkor gazdagíthatod ezt a Kalanick gyereket is addig amíg össze nem dobjátok neki az önvezető autó bizniszt, mert akkor kirúg mindegyikőtöket, mert most is csak szükséges rossz vagytok neki.

A pékes hasonlatodról annyit, ha lopott lisztből lopott árammal süt valaki kenyeret a disznóólban és számla nélkül adja féláron, ahhoz nem kell pékmaffia, hogy a NAV és a NÉBIH előbb-utóbb kimenjen büntetni.

Amúgy meg a nem tudom miből veszitek, hogy létezik olyan, hogy taxislobbi, miközben, ha öt taxist megkérdezel, akkor hatféle választ kapsz arra, hogy mit akarnak a taxisok. Úgy beszéltek taxis lobbiról, meg a taxicégek érdekeiről, mintha bármi fogalmatok is lenne arról, hogy ez az egész hogyan is működik.

Más. A választópolgárnak az is igénye lenne, hogy minden fuvar után pénzt adjanak neki ajándékba, de nyilván a törvényeket nem ehhez írják. Vicces lenne, olyan petíciókat is látni a neten, hogy "Hallasd a hangod, hogy vehess holnap is féláron zárjegy nélküli cigarettát!", vagy "Állj ki az eÜgyvéd app mellett, hogy letörjük az ügyvédi munkadíjakat!" vagy "On-line petíció Mari néniért, aki a lopott barackot árulja 100 forintért az aluljáróban".

A taxi nagyrészt továbbra is azért szabályzott piac, mert a hatóságok minimálisan szeretnének rálátni arra, hogy milyen állapotú gépjárművekkel milyen emberek azok, akik más emberek testi épségéért felelnek minden egyes nap. a létszámszabályozás sem azért fontos a taxisoknak sem, hogy egy nagy zsák extra profitot tegyenek zsebre azok akik bent maradhatnak a szolgáltatásban, hanem azért is, hogy ne kelljen a minimálbérért napi 16-20 órát kint rohadni az autóban kialvatlanul és így vinni vásárra mások és a saját bőrüket. Mert ezt biztonsággal nem lehet ennyi órában csinálni, mint ahogy nem lehet ledolgozott 8-9 óra munka után sem biztonsággal beülni UBER-ezni.

Ha ezeket átgondoltad, meg kimatekoztad mennyi az annyi akkor, amikor szabálykövetően UBER-ezel, akkor szánj rá néhány percet és ha tudsz angolul akkor olvass el egy-két sharing economy-val kapcsolatos oldalt a neten, meg nézd meg, hogy milyen problémákkal küzdenek a San Francisco-i és LA-beli UBER sofőrök, akiktől már 25-28-35% jutalékokat vonnak le és gondold át, hogy az a júdáspénz amit kaptok az hosszú távon is boldogítani fog-e, hogy nem túl nagy ár ezt a céget felhízlalni, hogy utána mindenkin keresztülgázoljon. Vagy gondold el, hogy lehet-e üzleti modellt építeni arra, hogy ma éppen csak 650-en vagy pedig 4529-en jönnek ki veled együtt UBER-ezni?

Unknown User 2016.02.21. 06:04:02

@Ez a név már foglalt!: A taxicégek adózását az éves beszámolók alapján nézheted meg a neten kis utánajárással megtalálhatod. Az átalányadózó taxisok jövedelemtől függetlenül kb. havi 60.000,- forintot fizetnek EHO, SzoCHO, Munkaerőpiaci járulék, és Nyugdíjjárulék címen, plusz a jövedelemtől függően 15% SZJA-t. A KATÁ-s adózók havi 50.000,- forintot. Ez évi (ha csak 50.000,-rel számolunk akkor is 6000 taxisra évi 3 milliárd 600 millió forint adóbevétel, ehhez add hozzá az ÁFA körbe tartozó taxisok által fizetett ÁFÁ-t és azt, aki nem minimálbérre van bejelentve vagy tételesen adózik, az is jóval többet fizet.
Kérlek járj utána a dolgoknak mielőtt vagdalkozol, köszönöm!

Unknown User 2016.02.21. 06:08:02

@FikkFakk: Az árak sajnos még gazdasági számításokon (is) alapulnak, nem csak vevő igényei szerint is.

Én úgy nőttem fel, ha nem telik taxira akkor megyek gyalog vagy busszal, ha nem telik operabérletre akkor nézem otthon a TV-t, ha nem telik Michlen csillagos étterembe, akkor eszek vajaskenyeret. És főként nem hőbörgök, hogy miért ilyen drága a taxi, az opera, meg az étterem.

2016.02.21. 06:09:18

a taxisok nem bunkók

Burgermeister 2016.02.21. 06:38:24

Kérdeznék! Oscar és más telekocsis cégek? Vagy aglomerációból jövök minden nap Bpre és hozok 3 embert magammal akik perkálnak mondjuk havi 15ezret a zsebembe. Ezt sokan csinálják. Ez mi? Kb. ugyanaz, személyszállítás, fuvarozás.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.21. 08:17:07

@Punxsutawney Mormota:

Kénytelenek fizetni. Nemcsak a sofőrök, hanem maguk a cégek is, hiszen az országon belül vannak.

idegen a földön 2016.02.21. 08:22:29

@Burgermeister: Én szoktam oszkározni. Ők ez tették ki minap:
blog.oszkar.com/a-telekocsizas-es-a-hatosagok/
Fő különbség az über, és a telekocsizás között, hogy nem profitszerzés a célja (csak utazási ktscsökkentés), illetve a a sofőr utas nélkül is megteszi a meghirdetett utat.
Ez jelenleg még nincs céltáblába véve.
A taxisoknak nem konkurencia, MÁV/Volán meg nem harcol.

Fausto(tm) 2016.02.21. 08:45:44

Inkább akkor mentek volna az utcára a taxisok, amikor kitalálták nekik ezeket az annyira fájdalmas követelményeket, meg a fix tarifát. Ez utóbbit nem is értem, más körülmények között tilos kartelezni, a taxinál meg államilag támogatott, sőt, kötelező...
De legalább így csak becsületes, törvénytisztelő taxisokkal lehet találkozni. Ja, nem:
rtl.hu/rtlklub/hazonkivul/taxisok-verik-at-a-korhazbol-kilepo-betegeket
index.hu/gazdasag/2016/02/01/taxi_adozas_nullazo_csalas_adocsalas_radir/

Nancsibacsi 2016.02.21. 08:59:10

Nem vagyok taxis, de a törvényeket betartom. Ha én adózok, és fizetem az egyébként értelmetlen sarcokat, akkor adózzon más is. Mivel ha a kib.szott Uberesek nem adóznak, akkor nekem kell még többet. Ennyi.
Amit eddig csináltatok, az nem szabadságharc volt, hanem rohadtul illegális tevékenység. Minimum szabálysértés, bár az Uber vezetőknél szerintem kimeríti már a különösen nagy kár okozást, így akár bűncselekménynek is nevezhetjük. Pár Uber vezetőt le kéne sittelni, hogy megnyugodjon a lelkivilágom.

qwertzu 2016.02.21. 09:04:59

@Ez nem játék: "Szokott a magyar szabályozás időben reagálni valamire? "

Szabályozva van: Uber indít egy magyarországi leányvállalatot mondjuk HUBER néven, szerződik alvállalkozókkal, és szolgáltat. Az utas fizet az HUBERnek, akitől kapja a számlát, az alvállalkozó továbbszámláz a HUBERnek, az UBER meg valami adóparadicsomon keresztül kiszedi a pénzt a HUBER-ből.

A bukás kódolva volt a rendszerbe, onnan kezdve, hogy az utasok nem kaptak számlát. A megdöbbentő inkább az, hogy ilyen lassan mozdult az adóhatóság.

qwertzu 2016.02.21. 09:16:30

@ghck: Kurva sok szabály van a kutyatartásra:

-Oltási kiskönyv.
-Oltani kell.
-Nem lehet tartósan kikötve tartani.
-Ha kennelbe tartod akkor van minimum hely előírva.
-Chippeltetni kell.

maroz 2016.02.21. 09:18:18

"Bezzeg ha a pék-lobbi lenne ilyen erős, akkor 1000Ft lenne a kenyér (és egyáltalán nem akarok ötleteket adni)."

Pedig adhatnál. Ha pékeknek is lenne akkora érdekérvényesítő képessége, mint a taxisoknak akkor a kenyér is ezer forint lenne, mert meg kéne benne fizetni a munkabért is tisztességgel. De szerencsére ilyen kockázat nincs, mert egyrészt a kenyérgyártás már a külföldi multi kezén van másrészt pedig ha száz taxis kiáll a sárga verdájával egy útra annak súlya van, ezzel szemben ha száz pék... na jó, nincs is az országban összesen száz pék.

qwertzu 2016.02.21. 09:25:45

"Bezzeg ha a pék-lobbi lenne ilyen erős, akkor 1000Ft lenne a kenyér (és egyáltalán nem akarok ötleteket adni)."

Van pék-lobbi.
Ahhoz hogy kenyeret árulhass:
-Kell egy vállalkozás: ez nem volt a UBER sofőröknek.
-Kell valaki aki HIVATALOSAN tud kenyeret sütni: ez sem volt az UBER sofőröknek. (PÁV2)
-Kell egy HACCP-nek megfelelő hely ahol előállítják a kenyeret: ez sem volt az UBER sofőröknek. (Előírásoknak megfelelő autó)

Én is tudnék otthon kenyeret sütni, teljesen legálisan. Ellenben amint elkezdeném számla nélkül árulni, a NAV és a NÉBIH lezúzna. A kérdés csak az hogy mikor.

maroz 2016.02.21. 09:33:11

@qwertzu: Tudok jobbat. Írok egy appot, letöltöd, megsütöd a kenyeret, annyit, amennyit, majd miután készre jelentetted az appban jöhetnek az érdeklődők, akik lecsapnak rá. A lényeg, hogy nekem minden egyes tranzakció után leessen egy bélás, nekem ebből milliárdjaim lesznek, a többit meg ugyan, miért is ne szarnám le?

na4 2016.02.21. 09:34:15

Inkább az arrogáns, lenyúlós, agresszív, adócsaló taxisokat vennék elő:

index.hu/gazdasag/2016/02/01/taxi_adozas_nullazo_csalas_adocsalas_radir/

Hajrá Uber!! Taxival soha többet!

Pilotax 2016.02.21. 09:37:55

Valami zavar van a fejekben a tisztesség és erkölcs terén. Ezeket a morális fogalmakat összekeverik a törvénytisztelet fogalmával. Márpedig a kettő nagyon nem ugyanaz. Erkölcstelen, az adófizetők egyértelmű nyúzására alkotott "törvényeket" betartani lehet, hogy jogszerű de a hétköznapi ember számára nem azonos a tisztességgel az erkölccsel. Úgyhogy amikor a taxisok a törvényekre és a szabályokra hivatkoznak akkor nem az azt be nem tartó uberesekre kellene hivatkozni, hanem ésszerű okos törvények kiharcolására kellene koncentrálniuk. Miért csalnak ÁFA-t? Mert törvényes ugyan, de tisztességesnek aligha nevezhető. Miért csempésznek cigarettát? Mert az állam több száz százalékos terhekkel sújtja a legális dohánytermékeket. A probléma nem a taxi vs. uber vita, hanem az azt generáló hülye "törvények", amit az épeszű emberek persze, hogy nem akarnak betartani, mert eszetlen és sokszor teljesen betarthatatlan. Amíg ilyen távol vannak egymástól a törvények és a társadalom belső értékítélete, addig mindig lesznek olyanok akik kikerülik a törvényeket, és a fenti okfejtés okán nincs is bűntudatuk.

Hülye aki elolvassa! 2016.02.21. 09:48:46

Mégis mit gondoltak ezek a barom taxisok, amikor pár éve árkartelbe álltak és duplájára emelték az áraikat? Hogy ez hosszú távon működni fog?
Mi ez a hülye blabla, hogy ez egy szakma? Minden barom el tud vezetni egy autót A-ból B-be. Aki mindenhez hülye és képtelen egy rendes munkahelyen megállni a helyét kb. az megy taxisnak.
Erőszakos, bunkó, senkiházi, bűnöző népség.
Csak legvégső esetben ültem korábban is taxiba, de egyre többe járok Uberrel csak azért, hogy erősítsem őket!

...elmúlik... 2016.02.21. 09:54:25

Úgy érzem, hogy ebben a kérdésben az állam - akinek mellesleg az lenne a feladata, hogy egyenlő versenyfeltételeket teremtsen - hibázott a legnagyobbat.

Amennyiben nem beszélhetünk egyenlő versenyfeltételekről - márpedig itt erről van szó - akkor nincs is miről vitatkozni Uber ügyben. Más kérdés persze, hogy a jelenlegi szabályozás taxi ügyben mennyire jó, vagy sem, de amennyiben egy üzleti területen konkurencia jelenik meg, azt nem legyilkolni kellene, hanem megteremteni az egyenlő esélyeket. Aztán majd a piac - mert állítólag piacgazdaságban élünk, ha jól emlékszem - eldönti, hogy ki a jobb. Ehhez azonban egy olyan állami szakapparátus kellene, akik képesek gyorsan reagálni a változásokra, és képesek megfelelően kialakítani a korrekt versenyfeltételeket, és nem mereven ragaszkodni a jelenlegi szabályzáshoz, ami, mint kiderült nem állja ki az idők próbáját.

Szerintem.

icipicicsipa 2016.02.21. 09:55:12

Minden szolgáltatáshoz tartoznak rendeletek, milyen feltételekkel működhet, legyen szó a tárgyi eszközről, legyen szó a munkavállaló képesítéséről.
Überes soförnek hivatásos jogsi van? Gépjármű megfelel a támasztott jogi követelményeknek?

Innentől lehet nekifutni akkor.
Egy szolgáltatás nem attól lesz törvényes, mert hú de jó, hogy van hozzá egy androidos progi és tetdzik nekünk, akkor már mindjárt rendben is van.
Néhány hülye ideológiát gyárt, a törvényeket meg magasról leszarja.

Ez nem így működik.
Ott a feketén-fehéren leírt jogszabály mindenki számára, aki annak megfelel, az viheti az utast.
Mi olyan nehéz ebben?
Mint már mondtsm, az idrológiagyártás senkit nem érdekel mert a társadalom nem így működik, az anarchiához vezet.

Értem?

Hülye aki elolvassa! 2016.02.21. 10:04:51

@icipicicsipa: a helyesírásod alapján taxis lehetsz

ghck 2016.02.21. 11:01:17

@eßemfaßom meg áll: Lehet, hogy nem itt kezdte, és fejezte be a mondatot, nem? ;)

ghck 2016.02.21. 11:04:11

@qwertzu: "Kurva sok szabály van a kutyatartásra"
Igen, ezek többnyire értelmes szabályok. (Én mondjuk szigorúbban megbasznám, aki szájkosár nélkül sétáltat, de ez most mindegy.) A sárgára matricázott mérnök és a fix ár nem értelmes szabály.

icipicicsipa 2016.02.21. 11:09:22

@Hülye aki elolvassa!:
"a helyesírásod alapján taxis lehetsz

Arcade Macho 2016.02.21. 11:18:25

@Burgermeister: " Ez mi? Kb. ugyanaz, személyszállítás, fuvarozás."

ez ugyanaz!!!
szemelyszallitas amit a sok nagyokos egyenesen doktorihoz kotne
mert meg kell vedeni az utazokat sajat maguktol, nehogy mar bajuk legyen

Hülye aki elolvassa! 2016.02.21. 11:22:29

@rosszqtya: de csak taxis körökben két l a kartel

Hülye aki elolvassa! 2016.02.21. 11:23:17

@eßemfaßom meg áll: kettős pont után kisbetű van Öcsipók!

Hülye aki elolvassa! 2016.02.21. 11:26:15

Nekem a taxisok ne papoljanak adózásról meg törvényekről, mert röhögőgörcsöt kapok. Egyik felük bűnöző, a másik felük besúgó. Részben átfedés van a két csoport között.

rosszqutya69 2016.02.21. 11:28:45

@Hülye aki elolvassa!: És tudod, miért? Mert ők tudnak helyesen írni. :-)

ghck 2016.02.21. 11:30:23

@eßemfaßom meg áll:
"A mondatot nagybetűvel kezdjük" után vesszőt kellett volna raknod.. ;)

@Hülye aki elolvassa!:
"tetdzik"????

rosszqutya69 2016.02.21. 11:34:49

@ghck: Miközben a "kettős pont" egyébként egy szó. :-)

rosszqutya69 2016.02.21. 11:36:31

A játékukat vesztett, hisztis kisgyerekek kifogytak az érvekből.
Jobb híján marad a nyelvtannáculás, miközben azon a téren is volna mit behozniuk.
:-D

Viszlát és kösz a halakat 2016.02.21. 12:32:21

@Hülye aki elolvassa!: Kettőspont, és az öcsipók nem tulajdonnév.

Aki nem tud arabusul ne beszéljen arabusul.

Viszlát és kösz a halakat 2016.02.21. 12:37:19

@Hülye aki elolvassa!: " de csak taxis körökben két l a kartel"

hu.wikipedia.org/wiki/Kartell
idegen-szavak.hu/kartell
kartell.gvh.hu
hvg.hu/cimke/kartell

amire te gondolsz az a Ganxsta Zolee és a Kartel

fidesz maszop dk egykutya 2016.02.21. 12:44:06

@Szabad a taxi: mert jobb, ha egy állam(fidesz) nevű parazita társasághoz kerül? Amúgy mi is az a radír (nem a gumiszerű kockára gondolok)? :D

Ez a név már foglalt! 2016.02.21. 12:47:58

@Unknown User: te miről beszélsz? Biztos nekem akartad ezt az adózós bejegyzésedet küldeni? Mondom még egyszer, lehet uberezni legálisan: index.hu/gazdasag/2016/02/20/igy_lehet_legalisan_uberezni/
A többi engem nem érdekel, mint utast, igazából az sem, hogy hogyan adózik a taxis\uberes\sarkipék csak az, hogy amikor hívok fuvart akkor legyen és vigyen is haza. Taxit nehezen szoktam tudni találni, már leírtam miért, ezért hajlandó vagyok kifizetni az akár magasabb díjat az ubernek. Ja a taxival kártyával fizetés pedig ilyen urban legend lehet, mert ahányszor én próbáltam, mindig pont nem működött a terminál...

A többi pedig, mondom még egyszer, NEM ÉR-DE-KEL!

fidesz maszop dk egykutya 2016.02.21. 12:58:41

@Ez a név már foglalt!: persze hogy nem "működött", mert a kártyás fizetésnek nyoma van, azt nem lehet radírozni :)

Ez a név már foglalt! 2016.02.21. 13:00:04

@Unknown User: "meg nézd meg, hogy milyen problémákkal küzdenek a San Francisco-i és LA-beli UBER sofőrök, akiktől már 25-28-35% jutalékokat vonnak le és gondold át"

Ez talán azért van, mert ezek az uber sofőrök, ahogy a taxi sofőrök is, az autóvezetésen kívül NEM ÉRTENEK SEMMI MÁSHOZ. Mert ha értenének, akkor amikor már nem éri meg nekik az uberezés, szépen feladnák ezt a "szakmát" és elmennének végre dolgozni. Nem sírni kell, meg szétverni azokat a gépeket (luddita mozgalom), amik könnyebbé teszik az ember életét, hanem neki kell állni továbbtanulni, elsajátítani új képességeket, tudást (tudás alapú társadalom, haló, jóreggelt!), mert végső soron ez az ami jobbá tudja tenni az egész emberiség életét és jövőjét.

Ez a név már foglalt! 2016.02.21. 13:01:15

@fidesz maszop dk egykutya: nem akartam ennyire explicit lenni, de nyilvánvalóan azért nem működik a terminál, mert akkor abból adózni kellene.

rosszqutya69 2016.02.21. 13:10:46

@Ez a név már foglalt!: Jelzem, a hivatkozott bejegyzés egy jókora tévedés. Aktuálisan nincs mód legálisan uberezni.

rosszqutya69 2016.02.21. 13:13:58

@Ez a név már foglalt!: Jó reggelt!
Jelzem, a tudásalapú társadalom nem tévesztendő össze a törvénytelen tevékenységgel, a géprombolás nem keverendő a kontárok elleni fellépéssel.

rosszqutya69 2016.02.21. 13:15:50

@Ez a név már foglalt!: Jelzem, az Uber kiváló példával szolgál arra, hogy a kártyás tranzakció és az adózás között semmilyen összefüggés sincsen.

Ez a név már foglalt! 2016.02.21. 13:24:05

@rosszqtya: " Jelzem, a hivatkozott bejegyzés egy jókora tévedés. Aktuálisan nincs mód legálisan uberezni. "
Jelzem, nem érdekel ki hogy adózik, mivel ez az adóhatóság dolga, hogy őket érdekelje.
www.nav.gov.hu/nav/ado/szja/Uber_sofor_vagyok__ho20160122.html

"a tudásalapú társadalom nem tévesztendő össze a törvénytelen tevékenységgel, a géprombolás nem keverendő a kontárok elleni fellépéssel."
Jelzem, nem is ezt írtam.

"az Uber kiváló példával szolgál arra, hogy a kártyás tranzakció és az adózás között semmilyen összefüggés sincsen."
Jelzem, immár sokadszor, nem érdekel, hogy ki hogyan adózik. Az érdekel, hogy bankkártyámmal tudjak fizetni.

Lehet szenvedniük a taxisoknak, előbb utóbb ki fognak kopni, ez lehet hogy még évtizedekbe kerül, de az unokáink biztosan csak az elmeséléseinkből fognak tudni erről a "szakmáról" amit taxisnak nevezünk, úgy ahogy mi is csak a nagyszüleink elmeséléséből tudjuk, hogy voltak konflisok:
index.hu/tudomany/tortenelem/2016/01/21/a_taxiautot_tiltsak_be_konflisosok_az_uj_divat_ellen/

rosszqutya69 2016.02.21. 13:51:43

@Ez a név már foglalt!:

A NAV tájékoztatójában nincs szó arról, hogy ehhez a tevékenységhez a személygépkocsi személyszállítás a megfelelő tevékenységi kör, ezt csupán az általad hivatkozott indexes bejegyzés állítja - tévesen.

Pontosan tudom mit írtál, és most meg is ismételted a konflis-taxis probléma párhuzamba állításával. Bár számodra ez kissé bonyolult lesz (lásd még: tudásalapú társadalom), de az Uber esetében egy technikai újítás (?) nem fosztja meg a sofőröket a munkájuktól, tekintettel arra, hogy nem helyettesíti őket, mint mondjuk a gépek a szalagmunkásokat. Az alkalmazás ugyanis helyváltoztatásra nem alkalmas. Utazni továbbra is csak emberek vezette autókkal lehet.
Az Uber tevékenysége nem tudásalapú, hanem törvénytelenség alapú; egy jogszabályokat kikerülő cég végeztet feketemunkát, arra jogosulatlan személyekkel.

Miközben buzgón bólogatsz arra, hogy azért nem lehet kártyával fizetni, mert abból adózni kellene, elegánsan tovább siklasz afölött, hogy az Ubernél a kártyás tranzakciókból nem történik semmilyen adófizetés, tehát olyan dologra bólogatsz, ami tényszerűen nem igaz.
Én erre a logikai problémára próbáltam felhívni a figyelmedet.

Hogy mi lesz akkor, amikor a taxisok kikopnak, arra pedig majd térjünk vissza akkor, amikor ez bekövetkezett. Ismétlem, jelenleg nem azt látjuk, hogy egy technikai újítás miatt fölöslegessé válik a máshoz nem értő fogathajtók munkája, hanem azt, hogy kontárok veszik el legális vállalkozók megélhetését.

Ez a név már foglalt! 2016.02.21. 13:55:10

@rosszqtya: "Utazni továbbra is csak emberek vezette autókkal lehet."
Eddig olvastam a bejegyzésed. Menj fel a zinternetre, garantálom, hogy csodákat fogsz ott találni, hiszen egy újszülöttnek minden vicc új.

rosszqutya69 2016.02.21. 13:59:36

@Ez a név már foglalt!: Jó, legközelebb, ha haza szeretnél jutni az informatikus buliról, azzal utazz.

Ez a név már foglalt! 2016.02.21. 14:19:45

@rosszqtya: mármint egyelőre még csak uberrel, mert a taxi baszik eljönni értem, akkor amikor akarom és mivel a casht meg eliszom, csak kártyával tudok fizetni, de ezt már leírtam.

rosszqutya69 2016.02.21. 14:25:41

@Ez a név már foglalt!: Baba, Uberrel nem tudsz hazamenni. Lehet, hogy olyan szinten szétcsapod magad, hogy másnap azt hiszed, téged egy applikáció juttatott haza, esetleg teleportáltak, vagy önjáró csoda ment érted a zinternetről, de nem. Én most elárulok neked valamit, ami tudom , hogy csalódás lesz, de téged valami ember visz haza, tökhagyományos módon, egy autóval.
Hát, sajnálom, de ez a szörnyű igazság.

Gergo Belovai 2016.02.21. 15:43:52

@Nancsibacsi: lemaradtál, hülye kommentért 2x kimaradsz a dobásból, csá

Ez nem játék · http://eznemjatek.blog.hu 2016.02.21. 19:59:14

@Unknown User: Taxislobbin (ha van ilyen) én soha nem a sofőröket értettem, max. a cégek tulajait.

Egyébként talán ha egymás osztása helyett a szabályok alkotóit és betartatóit osztanátok, nehezebb lenne uralkodni rajtatok.

Tisztázatlan körülmények között akármilyen gazdasági szektorban akárki lehúzhatja a rolót, mert lehet hogy valaki mással holnaptól kivételeznek, akivel kivételeznek meg attól félhet, hogy ez meddig tart még.

De ti egymásnak estek inkább. Gratulálok.

(Ugye mindenkinek megvannak a metró aluljárókban és máshol működő "diszkontáruházak" ahol a mai napig is nyilvánvalóan és feltűnően nincs NAV-hoz bekötött pénztárgép. Az egész országban mindenkivel be tudják tartatni, csak pont velük nem?)

rosszqutya69 2016.02.21. 21:14:22

Úgy tűnik, hogy valamilyen rejtélyes okból az emberiség selejtje vonzódik ehhez a nagyszerű, innovatív céghez.
www.rt.com/usa/333197-kalamazoo-shooting-suspect-uber/

Ez a név már foglalt! 2016.02.21. 21:51:02

@rosszqutya69: hát valószínűleg ez is illegálisan uberezett, mert nem csinálta meg a pávkettőt, ott a pszichológiai vizsgálaton kiderült volna, hogy fegyveres ámokfutásra készül és azonnal bedugták volna a Lipótmezőre életfogytiglan. De a taxisok is tudnak ha akarnak, persze az agresszív taxis az ritka, mint a fehér holló: index.hu/belfold/2014/07/31/mikor_allitjak_meg_a_taxisbunozest/

Unknown User 2016.02.21. 22:07:36

@Ez a név már foglalt!: Nyilván tudod mit beszélsz, hiszen személyesen ismersz minden taxist, tudod, hogy kinek mi a végzettsége, mihez ért. Vicces lenne látni a fejed, amikor rájössz, hogy a taxisok nagy részének is van szakmája, sőt még diplomások is vannak köztük. Az eszedbe sem jut, hogy vagy anyagilag vagy más szempontból nem a szakmájában dolgozik valaki. Vagy csak egyszerűen az a függetlenség kell az életébe, amit a vállalkozói lét nyújt. Annyi emberi sors van és annyi különböző igény és élethelyzet, nem tudom ki vagy te, hogy másokat látatlanban megítélj.

Sajnos a dolog úgy áll, hogy egy társadalomban néha ki kell várni a sorunkat, akármennyire önző gyökerek vagyunk. Vagy te az étteremben is hisztizel, hogy nem főzték meg előre a kaját amit enni akarsz, meg a Lidlben is a sor elejére tolakodsz a kasszánál? Vagy csak a taxira nem tudsz türelmesen várni fél órát azon a 15 napon egy évben amikor nem jön 3-8 percen belül?

Régen "mocskos szemét hiéna" volt aki szilveszterkor háromszoros áron dolgozott, bezzeg az UBER-nek simán kifizetnéd a hatszorosat is. Kívánom, hogy a közértben is adjanak neked 5000 forintért egy csomag téliszalámit karácsony előtt. Te szerintem fel sem fogod mit beszélsz, ebben sem.

Egy kicsit más. Mit értesz amúgy tudás alapú társadalom alatt, mert ez leírva olyan viccesen hangzik. Bár ha hozzám hasonlóan te is tanítottál volna 18-20 éves érettségizett(!) fiatalokat akiknek a 70-80%-ka nem értette a százalékszámítás fogalmát és nem rendelkezett a megfelelő fogalmi háttérrel, hogy megértse az Excelben használatos alapszintű függvényeket, akkor elszégyellnéd magad, hogy leírtad ezt. Igaz ők nem taxisnak, hanem kommunikációs szakembernek készültek. :D

Unknown User 2016.02.21. 22:26:50

@Ez nem játék: Ez mindjárt más. A cégek tulajai. :D Mondom, hogy írogattok mindenfélét és fogalmatok sincs róla, hogyan is működik ez az egész. Még Amerikában vagy Németországban talán igazad is lehetne, ahol a taxicégek nagyrészt bevándorlókat alkalmaznak fizetésért és ők teszik zsebre a pénz jelentős részét. Nálunk a taxisok jelentős része még mindig saját autóval dolgozik a saját vállalkozásában a taxicégeknek csak tagdíjat fizetnek. A taxicég vezetők érdekei teljesen mások. Például az a taxicég ahol sok a droid és kevésbé normálisak a taxisai abban volt érdekelt, hogy a régebbi maximált áras rendszer maradjon meg. Azért is küzdöttek, hiszen tudták, ha fix lesz az ár a kutya sem utazik velük. Azoknál a normális taxisokkal és normális autókkal dolgozó cégeknél pedig jobban érdekeltebbek voltak a fix árban, mert tudták, ha ugyanaz az ár, akkor a minőségibb szolgáltatást fogják igénybe venni az utasok.
Szóval a taxiscégek álláspontja sem volt egységes, hiszen van aki bukott ezen a rendszeren van aki pedig nyert rajta. A taxisok viszont valóban nyertek rajta, hiszen azóta nem kell a fele utat ingyen adni a reptérre és önköltségi áron vagy az alatt fuvarozni.

Az megint egy másik kérdés, hogy az ellenőrző hatóságok töketlenkedései miatt nem lettek azóta se kiszűrve a tisztességtelen taxisok, nem lett megtisztítva a reptér, a pályaudvarok környéke, sem a belváros a férgektől. A taxik műszaki állapota sem mindig megfelelő, de a tolós vizsgán továbbra is átmennek az autók. Sajnos így valóban nehéz eladni az utazóközönségnek azt, hogy a magasabb ár a megbízhatóságot hozza. Emiatt van baja amúgy is a tisztességesen dolgozó taxisoknak anélkül is, hogy emiatt is jogtalanul őket hibáztatjátok.

Ez a név már foglalt! 2016.02.22. 12:00:01

@Unknown User: én már csak ilyen előítéletes vagyok, tudod. Taxis = tanulatlan, adócsaló, tuskó, aki nem ért semmihez. Ezt szerinted csak úgy kitaláltam, egyik reggel így ébredtem, hogy hát akkor mostantól szerintem a taxisok ilyenek, vagy azért gondolom így, mert van pár tapasztalatom velük kapcsolatban, az utóbbi időben pedig szintén nagyon "szimpatikusan" viselkednek az uberes szituáció kapcsán.

Szabadság kell neki vállalkozóként? Hmmm... jó vicc. Saját cégem van, gondolná az egyszeri munkavállaló, hogy de jó, nincs főnöke, de valójában van, tudod ki? Hát az ügyfél baszod! Ő a főnököm, mert ő adja a pénzt. A fixárasított rendszerben meg aztán tényleg szabadon lehet vállalkozni...

"csak a taxira nem tudsz türelmesen várni fél órát azon a 15 napon egy évben amikor nem jön 3-8 percen belül" Ha nincs alternatíva akkor nyilván várok, de mivel van alternatíva és van pénzem, amivel kifizetem a felárat ezért nem várok. Ha a lidlben lenne olyan gyors-pénztár, ahol +500 Ft-ot felszámolnának, akkor szerintem oda állnék, mert ott nem állna senki, nekem meg van pénzem és kevés az időm. Megintcsak visszatérünk a piacgazdaság alapeveteseire, amire van kereslet arra lesz kínálat, de ezt a cocializmus gyermekeinek nehéz lehet megemészteni, igaz már eltelt 26 év a gengszertváltástól, ideje lenne ezt az új rendszert megszoknia mindenkinek.

"Régen "mocskos szemét hiéna" volt aki szilveszterkor háromszoros áron dolgozott, bezzeg az UBER-nek simán kifizetnéd a hatszorosat is" Ezt nem tudom ki mondta, mocskos hiénának a köznép a repteres\pályaudvaros\órabuherálós\stb taxisokat szokta hívni vagy ha leint (régen) az ember egy taxit és megegyezik az árban kb, akkor a fuvar végén ne kérje mondjuk a dupláját.

"te is tanítottál volna 18-20 éves érettségizett(!) fiatalokat akiknek a 70-80%-ka nem értette a százalékszámítás fogalmát"
Ez most hogy jön ide, komolyan... szar az oktatás igaz. Hülyék a gyerekek, nem feltétlenül igaz, csak lehet, hogy másként és mást kellene nekik tanítani.
"Igaz ők nem taxisnak, hanem kommunikációs szakembernek készültek"
Most komolyan bölcsészekkel példálozol itt nekem, hogy nem tudnak százalékot számolni, bezzeg a taxisok azok defasza gyerekek?!?

Na viszontlátás, további jó "vitatkozást" mindenkinek, végszónak remélem az uber sofőrök letesznek minden szükséges vizsgát és legálisan fogják művelni ezt a "szakmát", aztán majd (a fixár miatt csak féligmeddig) piaci alapon eldől, hogy taxi vagy uber vagy wundercar vagy bubi kell-e a FIZETŐ ÜGYFÉLNEK.

Arcade Macho 2016.02.23. 01:14:12

@Ez a név már foglalt!: "végszónak remélem az uber sofőrök letesznek minden szükséges vizsgát és legálisan fogják művelni ezt a "szakmát""

a legalisan muvelni tema az azt jelenti hogy sargara be kell festeni az autot es a kilobbizott aron kell szolgaltatni

Arcade Macho 2016.02.23. 01:37:11

de meg egyszer az Ubernek uzenem, hogy legyen kreditrendszer...
en szivesen beszallnek szallitani embereket, de azert nem akarok penzt!!!
en azt AKAROM hogyha ejjel letolok 3 fuvart akkor nappal kettot kapjak erte szabad felhasznalasra, ugyanis nappal pl. nem annyira erek ra, mig ejjel meg siman kisegitek barki mast

Szabad a taxi 2016.02.23. 20:49:34

Tájékoztatás leendő Uber-sofőrök részére a személytaxi szolgáltatás szabályairól

Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal |
2016.02.23.

Az alábbiakban olvashatják a legális taxizás feltételeit a leendő UBER sofőrök.

Vállalkozási forma
Egyéni vállalkozás megkezdéséhez az adószámot kell kiváltani taxi tevékenység végzésére. A tevékenység ÖVTJ száma 493201 Taxi személyszállítás, (lakóhely szerinti Kormányablak), vagy
Társas vállalkozás (Kft., Bt., Rt.) esetén a tevékenységi körök között kell, hogy a tevékenység TEÁOR 49.32 száma szerepeljen. (ennek hiányában cégmódosítás szükséges)
Taxiengedély kiváltása (fővárosi/megyei kormányhivatal)
engedélykivonat kiváltása járművenként
Sárga alapszínű rendszám (engedély kiváltását követően Központi Okmányiroda)
Drosztengedély(ek) kiváltása (ha olyan területen kívánja folytatni a tevékenységét, ahova külön taxiállomás-használati hozzájárulás szükséges, többek között Budapesten; helyi közlekedésszervezőnél kell kezdeményezni, Budapesten a BKK-nál)
Szakmai irányító
személyes megbízhatóság (a 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 6. §-ában meghatározott követelmények, erkölcsi bizonyítvány)
szakmai alkalmasság (személytaxis vállalkozói képesítés: tanfolyam elvégzése a képzőszervnél, majd hatósági vizsga)
Pénzügyi teljesítőképesség (a 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 6. §-ában meghatározott követelmények)
köztartozásmentes adózó
ezt harminc napnál nem régebben kiállított közokirattal igazolja, vagy
szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban
vagyoni biztosíték
taxinként, szállítható utasonként 50000.- Ft vagyoni biztosíték, vagy
felelősségbiztosítás
Jármű
műszaki alkalmassági vizsgálat (forgalomba helyezés előtti vagy időszakos műszaki vizsgálattal összevontan a közlekedési hatóság által üzemeltetett vizsgaállomáson)
a személytaxi-szolgáltatáshoz használt személygépkocsi forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától tíz naptári évnél több nem telt el
környezetvédelmi osztályba sorolása legalább EURO IV
gumiabroncskopás (minimum 3 mm a mintázat magassága)
elöl, mindkét oldalon légzsák
ABS
légkondicionáló berendezés
viteldíjkijelző készülék (taxaméter)
2 évenkénti hitelesítés
viteldíjtáblázat
„taxi szabadjelző" berendezés
Járművezető
21. életév
legalább két éves „B" kategóriás vezetői engedély
személytaxi-vezetői igazolvány (fővárosi/megyei kormányhivatal)
PÁV II pályaalkalmassági minősítés (Nemzeti Közlekedési Hatóság)
2. egészségi alkalmassági csoportba sorolás (háziorvos)
A 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendeletben meghatározott vizsgakötelezettség
alapképesítés (tanfolyam elvégzése a képzőszervnél, majd elméleti és gyakorlati vizsga)
továbbképzés 5 évente (tanfolyam elvégzése a képzőszervnél, majd elméleti vizsga)
Budapesten teljesítendő többletfeltételek

Taxiállomás-használati hozzájárulás (BKK)
Speciális előírásoknak megfelelő„taxi szabadjelző" (31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet 2. melléklet 8. pont)
Fix hatósági ár alkalmazása (31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet 16. §)
Járműre vonatkozó előírások
10 éves gépkocsival végezhető a tevékenység a 10. év december 31. napjáig
legalább 55 kW teljesítményű és EURO 4 környezetvédelmi besorolás
tengelytáv minimum 2550 mm
öt személy szállítása esetén a csomagtér űrtartalma minimum 430 liter, kivéve
kombi és egyterű jármű: 390 l
gyárilag elektromos és hibrid autó: 300 liter
Autó külső és belső megjelenése
sárga alapszín
utastájékoztatók (hatósági ár, tarifatáblák, panaszbejelentés fórumai, "Dohányozni tilos", Utasinformáció; 31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet 1. és 2. melléklet)
bankkártya terminál

Nemzeti Közlekedési Hatóság

Gergo Belovai 2016.02.23. 23:42:14

@Szabad a taxi: ja, ma kollégákkal összesen 5 út során vettünk igénybe kb 20.000 Huf összértékben
és ez csak egy keddecske délután, a héten lesz még pár ilyen, hogy ízlik?